Ziņas

Braucam gudri! Ar CARGURU!

Luminor izsniedz 950 tūkstošu eiro finansējumu Carguru.

“Luminor” ir izsniegusi līzinga finansējumu 950 tūkstošu eiro apmērā autoparka paplašināšanai auto koplietošanas pakalpojuma sniedzējam “Carguru”. Papildu transportlīdzekļi ļaus uzņēmumam padarīt pakalpojumu pieejamāku, kā arī nodrošinās lietotājus ar jauniem mobilitātes risinājumiem un ilgtspējīgiem transportlīdzekļiem.

Luminor sadarbību ar Carguru sāka 2017. gadā. Šogad “Carguru” autoparks tiks papildināts ar 46 hibrīda automašīnām. Tās veicinās ekonomiskāku un dabai draudzīgāku pārvietošanos galvaspilsētā un ārpus tās robežām.

“Piešķirtais finansējums ir ļāvis “Carguru” nodrošināt iespēju iedzīvotājiem izmantot ilgtspējīgas auto nomas iespējas – hibrīdauto un elektroauto, kas samazina nelabvēlīgo ietekmi uz apkārtējo vidi un ļauj ietaupīt iedzīvotāju laiku un līdzekļus, nonākot vēlamajā galamērķī, neiegādājoties savu privāto auto,” saka Ilze Zoltnere, “Luminor” Korporatīvā departamenta vadītāja.

“Ilggadējā sadarbība ar “Luminor” Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem ir nodrošinājusi iespēju pārvietoties zaļāk un arī ekonomiskāk, bet mums – turpināt izaugsmi un mudināt klientus izmantot mūsdienīgus risinājumus pilsētvidei. Mēs esam par zaļu Rīgu un cilvēkiem, nevis automašīnām,” norāda Vladimirs Reskājs, “Carguru” vadītājs.

Četri miljoni kilometru

Uzņēmuma klienti 2020. gadā veica gandrīz četrus miljonus kilometru, rakstīja Labs of Latvia. Pērn “Carguru” uzņēmuma klienti veica 250 tūkstošus braucienu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, tie vidēji bija ilgāki, attālums – garāks. V. Reskājs spriež, ka tas saistīts ar iekšējā tūrisma attīstību un nevēlēšanos izmantot sabiedrisko transportu. Pērn vidējais brauciens ilga 16 kilometrus un 85 minūtes. Pirms trim gadiem tie bija attiecīgi 9 kilometri un 56 minūtes.

“Carguru” ir sācis savā autoparkā integrēt elektrisko transportu. “Tehnoloģiski mēs esam pilnībā gatavi elektriskā transporta ienākšanai mūsu autoparkā, bet pagaidām nepārspīlēsim ar skaitu. Visdrīzāk agri vai vēlu Eiropas Komisija piespiedīs Latviju spert soli elektrotransporta atbalsta virzienā, un mūsu valdība būs spiesta stimulēt elektrotransporta iegādi. Biznesa loģika saka, ka pirms tam nebūtu pareizi Latvijā “spiest” uz lielu elektrotransporta autoparku. Gaidot atbalsta instrumentus, turpināsim strādāt ar hibrīdiem un bez steigas papildināsim autoparku ar elektriskajām mašīnām,” iepriekš norādīja V. Reskājs.

Sākums – 12 auto

“Carguru” (SIA “Slyfox”) V. Reskājs dibināja 2016. gadā, sākot ar 12 mašīnām.

“Mums izdevās pārliecināt iedzīvotājus, ka ir normāli uz ielas paņemt svešu mašīnu ar lietotnes starpniecību. Nav nekādu zemūdens akmeņu un nevajag baidīties, ka tiks piesūtīts rēķins par kādiem mistiskiem bojājumiem. Tas bija tiešām liels izaicinājums,” viņš teic.

Uzņēmējs lepojas, ka šajā laikā ir izdevies iepazīstināt tirgu ar koplietošanu. Pirms četriem gadiem par to esot zinājis neliels skaits cilvēku – pārsvarā tie, kuri ko tādu bija izmēģinājuši ārzemēs. V. Reskājs pieņem, ka tagad par to ir dzirdējuši vismaz 85% rīdzinieku, turklāt viņi var nosaukt uzņēmumus, kas ar to nodarbojas. Uzņēmējs nevēlas apstāties tikai pie koplietošanas. “Carguru” plāno veidot papildpakalpojumus esošajā platformā.

“Rīgā ir vieta diviem līdz trim tūkstošiem koplietošanas auto. Mūsu mērķis ir būt nr.1 spēlētājam Latvijā gan apkalpošanas kvalitātes, gan autoparka izmēra ziņā, kā arī attīstīties ārpus Latvijas,” viņš teic.

Nozare attīstās

Pasaulē šī nozare attīstās. Aug gan lietotāju, gan mašīnu skaits. V. Reskājs zina teikt, ka, saskaņā ar dažādām prognozēm, šogad kopējais auto skaits koplietošanas platformās pasaulē sasniegs 610 tūkstošus transportlīdzekļu.

Tāpat rodas jauni spēlētāji, piemēram, tirgū darbojas ne vien jaunuzņēmumi, bet ienāk arī lielie auto ražotāji, kas šo biznesa modeli saskata kā kanālu savas produkcijas noietam. Vienlaikus samazinās cilvēku vēlme pirkt personīgo mašīnu, ja ir iespēja to lietot tikai tad, kad ir vajadzība, neuzņemoties saistības.

“Auto koplietošanā ir ārkārtīgi daudz mazu un nišas uzņēmumu, kas strādā ar konkrētiem produktiem un piedāvā nedaudz atšķirīgu pakalpojumu. Pēc kāda laika, kad pašbraucošas mašīnas kļūs par realitāti, koplietošana un taksometru pakalpojumi saplūdīs vienā. Domāju, ka tas ir ne tik tālas nākotnes jautājums,” saka V. Reskājs.

Avots: https://labsoflatvia.com/aktuali/luminor-finanse-carguru

autore: Anda Asere , 2. jūnijs, 2021

Bonusi un atlaides
Mēs atbalstam savus lietotājus, kas palīdz CARGURU kļūt labākiem un nāk palīgā ar labiem darbiem. Dari labus darbus un saņem par to bonusa punktus, GURUcoins, vai atlaides braucieniem.
Lejuplādējiet mūsu lietotni.